Soru ve Cevap Dini konularda aklınızı karıştıran/ aklınıza takılan öğrenmek istediğiniz, merak ettiğiniz soruları sorabilirsiniz...

 

 

Cevapla
Seçenekler
Okunmamış 19.11.09, 09:52 AM   #1
lĭνâü'l-ɦăɱɗ
Kardeş
 
lĭνâü'l-ɦăɱɗ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2009
Yaş: 26
Mesajlar: 145
Tesekkür: 0
6 Mesajına 6 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 5
lĭνâü'l-ɦăɱɗ is on a distinguished road
Standart Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Tarih : 01.03.2007 Şerefiye Sordu :
forumankebut.net - Sakalı kesmenin hükmü nedir? Soru : Sakal kesmenin hükmü nedir?
--------------------------------------------------------------------------------
Cevap: Bismillahirrahmanirrahim
Sakalın kökünden tıraş edilmesinin meşruluğuna işaret eden hiçbir rivayet bulunmamaktadır. Sevgili Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin sahih hadislerinde sakalların tabii halleri üzere terk edilmesi ve uzatılması emredilmektedir. Bu konudaki hadis-i şeriflerden bazıları şunlardır:
“Abdullah İbn-i Ömer (R.A)’den rivayete göre Nebi (S.A.V.): Bı-yıkları tıraş edin, sakalları bırakın buyurmuştur.”
“On şey vardır ki bunlar fıtrattandır: Bıyığı kesmek, sakalı uzat-mak, misvak kullanmak, burna su çekmek, tırnak kesmek, mafsallarını yıkamak, koltuk altını yolmak, kasıkları tıraş etmek ve suyla taharetlen-mek, istinca.”
Görüldüğü üzere hadis-i şeriflerde hem bıyıkların kısaltılması ve hem de sakalların uzatılması emredilmektedir. Bu nedenle fahihlerin ço-ğunluğu, sakalların uzatılmasının emredilmesinden dolayı sakalı kökün-den tıraş etmenin haram olduğuna hükmetmişlerdir. Sakalı kökünden tı-raş etmeye cevaz veren hiçbir fakih yoktur. İşte bazı muteber fıkıh kitap-larımızdan konuyla ilgili hükümler şunlardır:
“…Kişinin sakalını kesmesi, erkeğin kadına benzemesi helal olma-dığı gibi helal değildir. Bu sebeple, erkeğin sakalını tıraş etmesi kadına benzemek olduğu için haram olmuştur.”
“…Erkeğe sakalını kesmesi haramdır.”
“…Yüzden tüyü izale etmek haramdır. Ancak kadının sakal ve bı-yıkları çıkarsa, kesmesi haram olmaz. Bilakis müstehaptır.”
“…Muhakkak ki sakal erkeğin süsüdür. Sakal yaratılışın tamamın-dandır. Dış görünüşte erkek sakal ile kadından ayrılır. Sakal hiçbir zaman çirkin olmamıştır. Çünkü sakallı olan, her zaman hürmet, saygı ve tazim görür.”
Metin ve mealleri verilen hadis-i şerifler ve muteber fıkıh kitapla-rımızdan nakledilen fetvalardan anlaşılmaktadır ki: Sakalı kökünden tıraş etmek haramdır.
Sakal, ALLAH Teâlâ’nın dininden bir cüzdür. Sakal fıtridir. Yani ya-ratılış icabı erkeklerde bulunması gerekli olan bir kılıktır. Sakal, erkeğin alâmetifarikasıdır. Yani erkeği kadından ayıran en büyük özellik ve ayrı-calıktır. İslam dininin lanetlediği konuların en başında da erkeğin kadına, kadının da erkeğe benzemeye çalışması gelir.
Bir erkeğin sakalını kesmesi, yaratılışı bozmaktır, fıtrata müdahale etmektir. Bunun altında yaratılış şeklini beğenmeme kastı aranır ki, bu insanı küfre sokabilir.
Erkeğin tabii hali sakallı halidir. Sakal önceki peygamberler ve ümmetlerde de mevcut idi. Başta Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz olmak üzere tüm peygamberler sakallı idi. Ayrıca tüm sahabe-i kiram ve tabiin de sakallı idiler. Bütün bunlar bizlere sakalsızlığın asla caiz olma-dığının delilleridir.
Sakal, bütün peygamberlerin, bütün sahabe ve Salih ümmetlerin it-tifak ettiği bir konu olduğu gibi ve ayrıca Hz.Peygamber (S.A.V.) Efen-dimiz ümmetine sakallarını salıvermesini emretmiştir. Bu nedenle Müs-lüman her erkek, sakalını salıvermek zorundadır.
Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin sözleri ve işlerinden gaflet olmak, haram hükmüne muhalif olan ameldir. Binaenaleyh yüzümüzün nuru, Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin sünneti, hayâ perdesi, ümmet-lik nişanesi olan sakalı bırakmak lazımdır. Bunu kesip atmak büyük gaf-let ve cahilliktir, fıtrattan ayrılmaktır. Sakalı kesmek Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin şekil ve şemalinden çıkmaktır. Allah’ın Resulü sa-kalını hiç kesmemiştir.
Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz sakalsız elçilerden tiksinirdi. Bir seferinde, huzuruna çıkan Yemen elçilerinin sakalsız hallerini görün-ce tiksinmiş ve yüzünü çevirmiştir.
Yarın ALLAH Teâlâ’nın huzurunda toplanacağına, Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz ile karşılaşacağına, O’nun kıyamet günü ümmetine şefaat edeceğine inananlar, acaba bu olaydan hiç mi endişe duymuyorlar? Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin kendilerinden nefret edebileceğini, yüzünü çevirebileceğini hiç düşünmezler mi?

Mehmet Talu Hoca Efendi
ALINTIDIR

sakalı kazımak dört mezhebe göre haramdır
bir tutam yani 4 marpak birrakmak sünnettir
bir tutamdan az bırakmak ise mekruhtur
bir tutamdan kısa olursa en azından haram işlenmiş olunmaz yani jiletle alınmazsa
imkanı olan sakal bırakmak zorundadır
çünkü erkek fıtrat gereki kadından sakalla ayrılmıştır
kadın ise sakalsız yaratılmıştır
kadının yüzünde çıkan tüyleri gidermesi müstehaptır fakat kaşlarını inceltmesi caiz değildir.
Sakalı kesmek müsle yapmak uzvu kesmek gibidir yani kulağı burnu kesmek gibidir.
Ayrıca fıtrata müdahale etmek yaratılışı değiştirmek ve beğenmemek gibidir.Yaratılışı beğenmemek ise insanı küfre götürür.
Bir uzvu eksik veya sakatsa o uzva ameliyat ve estetik sağlık için caiz olur fakat keyfi yere bir uzvu değiştirmek caiz değildir
Efendimiz (Sallâllahü Aleyhi Vesellem) bir hadisi şeriflerinde kadının erkeğe
erkeğin kadına benzemesini lanetlemiştir. Bu yüzden kadın sakalsız erkek sakallı olduğu için erkek sakalını kesince kadına benzemiş olur ve bu caiz değildir.
Aynı şekilde kadınında erkek kıyafetleri giymesi,pantoln giymesi ve saçını kısaltması caiz değildir.
Sakalla ilgili Fetvaya göre Efendimiz (Sallâllahü Aleyhi Vesellem) sakalını hiç kesmemiştir, diğer bütün peygamberlerde sakallı idiler, Efendimizin bu sünnetini sahabe-i kiram efendilerimizde terk etmediği için , müçtehit alimlerimiz sakal bırakmayı ümmetin bütün erkeklerine vacibtir hükmünü vermişlerdir bazı alimlerce farzdır diyenlerde vardır
vesselam
__________________

اَلْمَرْ ءُ مَعَ مَنْ اَ حَبَّ,(el mer’ü meâ men ehâbbe) Kişi sevdiği ile beraberdir.
lĭνâü'l-ɦăɱɗ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 19.11.09, 06:13 PM   #2
Zişan Berdar'e
Kardeş
 
Zişan Berdar'e - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: May 2008
Nerden: Serabistan
Yaş: 24
Mesajlar: 940
Tesekkür: 256
178 Mesajına 278 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 7
Zişan Berdar'e is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Efendim haram olan yönü -erkekler için- kadınlara benzemekse,
Bıyık bırakmak bunu izale eder sanırım...
Bu sakal hususunda çok ihtilaf var zamanımızda...
Bediüzaman ise bırakıldıktan sonra kesilmesi haramdır diyor...
Bu ve evlenmemek hususnda özellikle bazı ehl-i tarik cemaatlerden tahkirler alıyoruz. Biz her ne kadar ihlas uhuvveti düstur etsekte bazan bardak taşıyor...
Neymiş efendim neden evlenmiyorlarmış?

(daha yazacaktım, ihtilafi olduğu için kısa kestim)
__________________
Zişan Berdar'e isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 19.11.09, 06:30 PM   #3
ÜSTAD
Genel Sorumlu
 
ÜSTAD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oct 2006
Nerden: Türkiye
Mesajlar: 3.815
Tesekkür: 941
646 Mesajına 1.078 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 11
ÜSTAD is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Sayın muhterem Mehmet talu hocamızın sakal hususundaki sert ve tahkir sözlerini hiç hoş karşılamiyorum.Kardeşimizin eklediği yaziyi silmeyi uygun bulmadim,çünkü o yazida yazarın kendi fikriyatını ve düşünce yapısının nasil olduğunun belirtilmiş ama o yazarda Efendimizi (s.a.s)sevgisini ve sünnetini karşısındaki kişilerin kalbini cebel ile kırarak yapıyor,bu dinimizce uygunmu kalb yapayım derken kalp kırmak,bunu ilim sahibi bir hocaefendiyi anlatmakta fayda görmüyorum,çünkü hocaefendi dinimizi benden daha iyi biliyor olmalı.Sert yaklaşımlar dinimize yarar getireceğine zarar getirir,bunun aslına bakarsaniz sayin muhterem Mehmet Talu hocamiz bunu bilmesi lazım ve devam edelim(S). Sakal bırakmakta ve diğer sünnetleri işlemekte mü'minin esas niyeti Peygamberimize uymak ve onu taklit etmektir. Bir Müslümanm gayesi, mümkün olduğu ölçüde sünnet-i seniyyeye her yönüyle uymaktır. Fakat buna muvaffak olmak ancak «ehass-ı havas» denilen bazı mümtaz şahsiyetlere mahsustur. Yalnızca müçtehid ve velî mertebesine varan zatlar bu sınıfa girer. Fakat herkes sünnetin tamamını yapamasa da, taraftar olmak, kabul etmek ve hâlis bir niyetle de yapmaya gayret göstermek mecburiyetindedir. Ancak bu niyet ve kararlılık içinde olmakla beraber, daha başka maslahatlar icabı olarak bazı sünnetleri yapmayanları ve yapamayanları çok büyük bir günaha girmiş gibi suçlamaya ve tahkir etmeye, küçük görmeye de hakkımız yoktur.

Sakal meselesine de bu ölçü içinde bakmak lâzımdır. Sakal bırakmak Peygamberimizin hem fiilî ve hem de kavlî bir sünnetidir. Mü'min bu sünneti işlemekle, âdetini ibadete çevirir ve büyük sevaba kavuşur. Sakal bırakmayanların mes'uliyet altına girdiklerini söyleyen müçtehidler varsa da, bazı âlimler sakalı kesmenin tenzihen mekruh olduğunu ve hattâ son devir İslâm âlimlerinin bazıları da mubah olduğunu belirtmişlerdir.

Asrımızın büyük âlimi Bediüzzaman, «Bazı âlimler 'Sakalı tıraş etmek caiz değildir' demişler. Muradları, 'Sakalı bıraktıktan sonra tıraş etmek haramdır' demektir. Yoksa hiç bırakmayan, bir sünneti terk etmiş olur» ) demektedir.
Kaynak:-Emirdağ Lahikası, s. 48:49.
Bu durumda, sakalı bıraktıktan sonra kesenler, Hanefî, Hanbelî ve Maliki âlimlerince mes'ul duruma düşerlerse de, Şafiî âlimlerince —Gazali, İbni Hacer, Remli, Rafiî ve Nevevî—ye göre tenzihi bir mekruh işlemiş olmaktadırlar. Bu meselede Şafiî mezhebine uyan kimseler,bir mes'uliyet altına girmezler. Kaynak:-Mezahibü'l-Erbaa,2 :44-45; İânetü'l-Tâlibîn, 2 : 340.

Bu sünneti işlemeye taraftar olmak, işleyenleri tebrik etmek, onlara hürmet etmek İslâmî bir davranış olduğu gibi, bırakamayanları veya bir mazeretinden dolayı terk edenleri de hor görüp küçük düşürücü konuşmak, büyük bir İslâmî eksiklikmiş gibi değerlendirmek de normal bir hareket değildir. Hele bu meseleden dolayı Müslümanlar arasındaki birlik ve kardeşlik bağlarına zarar vermek, şuurlu Müslümanın yapacağı işlerden değildir.

Mehmed Paksu, Helal Haram, Nesil yayınları, İstanbul, 1998, ss. 157-160
Kitabindan alintidir.
__________________
Ben nur talabesiyim deyipte biri size hakaret ediyorsa,iftira ediyorsa,küfürlü konuşuyorsa,isterse yüz kere külliyatı bitirsin katiyyen bilinki nurla alakası yoktur. Malumdurki üstadın hayatı ortada en zalim en gaddar şahıslara karşı değil hakaret beddua dahi etmemişken bu insanlara ne oluyorki ben nur talabesiyim iddasında bulunuyor

Konu ÜSTAD tarafından (25.11.09 Saat 05:07 PM ) değiştirilmiştir.
ÜSTAD isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 19.11.09, 07:01 PM   #4
hakancayir
Erkek Üye
 
hakancayir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Aug 2007
Mesajlar: 5.869
Tesekkür: 0
982 Mesajına 1.492 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 13
hakancayir is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Bu konu forumda daha önce delillerle açıklanmıştı.
Hatta birden fazla konu açılmıştı.

Açılan konular:
[Linki sadece üyelerimiz Görebilir. Üye olmak için tıklayınız...]

[Linki sadece üyelerimiz Görebilir. Üye olmak için tıklayınız...]

[Linki sadece üyelerimiz Görebilir. Üye olmak için tıklayınız...]

[Linki sadece üyelerimiz Görebilir. Üye olmak için tıklayınız...]
hakancayir isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 24.11.09, 10:18 AM   #5
lĭνâü'l-ɦăɱɗ
Kardeş
 
lĭνâü'l-ɦăɱɗ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2009
Yaş: 26
Mesajlar: 145
Tesekkür: 0
6 Mesajına 6 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 5
lĭνâü'l-ɦăɱɗ is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Alıntı:
ÜSTAD´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Sayın muhterem Mehmet talu hocamızın sakal hususundaki sert ve tahkir sözlerini hiç hoş karşılamiyorum.Kardeşimizin eklediği yaziyi silmeyi uygun bulmadim,çünkü o yazida yazarın kendi fikriyatını ve düşünce yapısının nasil olduğunun belirtilmiş ama o yazarda Efendimizi (s.a.s)sevgisini ve sünnetini karşısındaki kişilerin kalbini cebel ile kırarak yapıyor,bu dinimizce uygunmu kalb yapayım derken kalp kırmak,bunu ilim sahibi bir hocaefendiyi anlatmakta fayda görmüyorum,çünkü hocaefendi dinimizi benden daha iyi biliyor olmalı.Sert yaklaşımlar dinimize yarar getireceğine zarar getirir,bunun aslına bakarsaniz sayin muhterem Mehmet Talu hocamiz bunu bilmesi lazım ve devam edelim(S). Sakal bırakmakta ve diğer sünnetleri işlemekte mü'minin esas niyeti Peygamberimize uymak ve onu taklit etmektir. Bir Müslümanm gayesi, mümkün olduğu ölçüde sünnet-i seniyyeye her yönüyle uymaktır. Fakat buna muvaffak olmak ancak «ehass-ı havas» denilen bazı mümtaz şahsiyetlere mahsustur. Yalnızca müçtehid ve velî mertebesine varan zatlar bu sınıfa girer. Fakat herkes sünnetin tamamını yapamasa da, taraftar olmak, kabul etmek ve hâlis bir niyetle de yapmaya gayret göstermek mecburiyetindedir. Ancak bu niyet ve kararlılık içinde olmakla beraber, daha başka maslahatlar icabı olarak bazı sünnetleri yapmayanları ve yapamayanları çok büyük bir günaha girmiş gibi suçlamaya ve tahkir etmeye, küçük görmeye de hakkımız yoktur.

Sakal meselesine de bu ölçü içinde bakmak lâzımdır. Sakal bırakmak Peygamberimizin hem fiilî ve hem de kavlî bir sünnetidir. Mü'min bu sünneti işlemekle, âdetini ibadete çevirir ve büyük sevaba kavuşur. Sakal bırakmayanların mes'uliyet altına girdiklerini söyleyen müçtehidler varsa da, bazı âlimler sakalı kesmenin tenzihen mekruh olduğunu ve hattâ son devir İslâm âlimlerinin bazıları da mubah olduğunu belirtmişlerdir.

Asrımızın büyük âlimi Bediüzzaman, «Bazı âlimler 'Sakalı tıraş etmek caiz değildir' demişler. Muradları, 'Sakalı bıraktıktan sonra tıraş etmek haramdır' demektir. Yoksa hiç bırakmayan, bir sünneti terk etmiş olur» ) demektedir.
Kaynak:-Emirdağ Lahikası, s. 48:49.
Bu durumda, sakalı bıraktıktan sonra kesenler, Hanefî, Hanbelî ve Maliki âlimlerince mes'ul duruma düşerlerse de, Şafiî âlimlerince —Gazali, İbni Hacer, Remli, Rafiî ve Nevevî—ye göre tenzihi bir mekruh işlemiş olmaktadırlar. Bu meselede Şafiî mezhebine uyan kimseler,bir mes'uliyet altına girmezler. Kaynak:-Mezahibü'l-Erbaa,2 :44-45; İânetü'l-Tâlibîn, 2 : 340.

Bu sünneti işlemeye taraftar olmak, işleyenleri tebrik etmek, onlara hürmet etmek İslâmî bir davranış olduğu gibi, bırakamayanları veya bir mazeretinden dolayı terk edenleri de hor görüp küçük düşürücü konuşmak, büyük bir İslâmî eksiklikmiş gibi değerlendirmek de normal bir hareket değildir. Hele bu meseleden dolayı Müslümanlar arasındaki birlik ve kardeşlik bağlarına zarar vermek, şuurlu Müslümanın yapacağı işlerden değildir.

Mehmed Paksu, Helal Haram, Nesil yayınları, İstanbul, 1998, ss. 157-160
Kitabindan alintidir.

kardeşim suizan suçlaması günahtır mehmet Talu hocamızın hakkına giriyorsun helallik alman gerekir kendisinden.Mehmet Talu hoca efendi gerçekleri gayet düzgün ifade etmişken suizan yakıştırması hiç doğru değil
__________________

اَلْمَرْ ءُ مَعَ مَنْ اَ حَبَّ,(el mer’ü meâ men ehâbbe) Kişi sevdiği ile beraberdir.

Konu ÜSTAD tarafından (25.11.09 Saat 05:08 PM ) değiştirilmiştir.
lĭνâü'l-ɦăɱɗ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 24.11.09, 01:58 PM   #6
sakaryalı2754
Kardeş
 
sakaryalı2754 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Nov 2008
Yaş: 41
Mesajlar: 622
Tesekkür: 2
11 Mesajına 13 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 6
sakaryalı2754 is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Alıntı:
lĭνâü'l-ɦăɱɗ´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Tarih : 01.03.2007 Şerefiye Sordu :
Soru : Sakal kesmenin hükmü nedir?
--------------------------------------------------------------------------------
Cevap: Bismillahirrahmanirrahim
Sakalın kökünden tıraş edilmesinin meşruluğuna işaret eden hiçbir rivayet bulunmamaktadır. Sevgili Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin sahih hadislerinde sakalların tabii halleri üzere terk edilmesi ve uzatılması emredilmektedir. Bu konudaki hadis-i şeriflerden bazıları şunlardır:
“Abdullah İbn-i Ömer (R.A)’den rivayete göre Nebi (S.A.V.): Bı-yıkları tıraş edin, sakalları bırakın buyurmuştur.”
“On şey vardır ki bunlar fıtrattandır: Bıyığı kesmek, sakalı uzat-mak, misvak kullanmak, burna su çekmek, tırnak kesmek, mafsallarını yıkamak, koltuk altını yolmak, kasıkları tıraş etmek ve suyla taharetlen-mek, istinca.”
Görüldüğü üzere hadis-i şeriflerde hem bıyıkların kısaltılması ve hem de sakalların uzatılması emredilmektedir. Bu nedenle fahihlerin ço-ğunluğu, sakalların uzatılmasının emredilmesinden dolayı sakalı kökün-den tıraş etmenin haram olduğuna hükmetmişlerdir. Sakalı kökünden tı-raş etmeye cevaz veren hiçbir fakih yoktur. İşte bazı muteber fıkıh kitap-larımızdan konuyla ilgili hükümler şunlardır:
“…Kişinin sakalını kesmesi, erkeğin kadına benzemesi helal olma-dığı gibi helal değildir. Bu sebeple, erkeğin sakalını tıraş etmesi kadına benzemek olduğu için haram olmuştur.”
“…Erkeğe sakalını kesmesi haramdır.”
“…Yüzden tüyü izale etmek haramdır. Ancak kadının sakal ve bı-yıkları çıkarsa, kesmesi haram olmaz. Bilakis müstehaptır.”
“…Muhakkak ki sakal erkeğin süsüdür. Sakal yaratılışın tamamın-dandır. Dış görünüşte erkek sakal ile kadından ayrılır. Sakal hiçbir zaman çirkin olmamıştır. Çünkü sakallı olan, her zaman hürmet, saygı ve tazim görür.”
Metin ve mealleri verilen hadis-i şerifler ve muteber fıkıh kitapla-rımızdan nakledilen fetvalardan anlaşılmaktadır ki: Sakalı kökünden tıraş etmek haramdır.
Sakal, ALLAH Teâlâ’nın dininden bir cüzdür. Sakal fıtridir. Yani ya-ratılış icabı erkeklerde bulunması gerekli olan bir kılıktır. Sakal, erkeğin alâmetifarikasıdır. Yani erkeği kadından ayıran en büyük özellik ve ayrı-calıktır. İslam dininin lanetlediği konuların en başında da erkeğin kadına, kadının da erkeğe benzemeye çalışması gelir.
Bir erkeğin sakalını kesmesi, yaratılışı bozmaktır, fıtrata müdahale etmektir. Bunun altında yaratılış şeklini beğenmeme kastı aranır ki, bu insanı küfre sokabilir.
Erkeğin tabii hali sakallı halidir. Sakal önceki peygamberler ve ümmetlerde de mevcut idi. Başta Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz olmak üzere tüm peygamberler sakallı idi. Ayrıca tüm sahabe-i kiram ve tabiin de sakallı idiler. Bütün bunlar bizlere sakalsızlığın asla caiz olma-dığının delilleridir.
Sakal, bütün peygamberlerin, bütün sahabe ve Salih ümmetlerin it-tifak ettiği bir konu olduğu gibi ve ayrıca Hz.Peygamber (S.A.V.) Efen-dimiz ümmetine sakallarını salıvermesini emretmiştir. Bu nedenle Müs-lüman her erkek, sakalını salıvermek zorundadır.
Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin sözleri ve işlerinden gaflet olmak, haram hükmüne muhalif olan ameldir. Binaenaleyh yüzümüzün nuru, Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin sünneti, hayâ perdesi, ümmet-lik nişanesi olan sakalı bırakmak lazımdır. Bunu kesip atmak büyük gaf-let ve cahilliktir, fıtrattan ayrılmaktır. Sakalı kesmek Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin şekil ve şemalinden çıkmaktır. Allah’ın Resulü sa-kalını hiç kesmemiştir.
Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz sakalsız elçilerden tiksinirdi. Bir seferinde, huzuruna çıkan Yemen elçilerinin sakalsız hallerini görün-ce tiksinmiş ve yüzünü çevirmiştir.
Yarın ALLAH Teâlâ’nın huzurunda toplanacağına, Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz ile karşılaşacağına, O’nun kıyamet günü ümmetine şefaat edeceğine inananlar, acaba bu olaydan hiç mi endişe duymuyorlar? Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin kendilerinden nefret edebileceğini, yüzünü çevirebileceğini hiç düşünmezler mi?

Mehmet Talu Hoca Efendi
ALINTIDIR

sakalı kazımak dört mezhebe göre haramdır
bir tutam yani 4 marpak birrakmak sünnettir
bir tutamdan az bırakmak ise mekruhtur
bir tutamdan kısa olursa en azından haram işlenmiş olunmaz yani jiletle alınmazsa
imkanı olan sakal bırakmak zorundadır
çünkü erkek fıtrat gereki kadından sakalla ayrılmıştır
kadın ise sakalsız yaratılmıştır
kadının yüzünde çıkan tüyleri gidermesi müstehaptır fakat kaşlarını inceltmesi caiz değildir.
Sakalı kesmek müsle yapmak uzvu kesmek gibidir yani kulağı burnu kesmek gibidir.
Ayrıca fıtrata müdahale etmek yaratılışı değiştirmek ve beğenmemek gibidir.Yaratılışı beğenmemek ise insanı küfre götürür.
Bir uzvu eksik veya sakatsa o uzva ameliyat ve estetik sağlık için caiz olur fakat keyfi yere bir uzvu değiştirmek caiz değildir
Efendimiz (Sallâllahü Aleyhi Vesellem) bir hadisi şeriflerinde kadının erkeğe
erkeğin kadına benzemesini lanetlemiştir. Bu yüzden kadın sakalsız erkek sakallı olduğu için erkek sakalını kesince kadına benzemiş olur ve bu caiz değildir.
Aynı şekilde kadınında erkek kıyafetleri giymesi,pantoln giymesi ve saçını kısaltması caiz değildir.
Sakalla ilgili Fetvaya göre Efendimiz (Sallâllahü Aleyhi Vesellem) sakalını hiç kesmemiştir, diğer bütün peygamberlerde sakallı idiler, Efendimizin bu sünnetini sahabe-i kiram efendilerimizde terk etmediği için , müçtehit alimlerimiz sakal bırakmayı ümmetin bütün erkeklerine vacibtir hükmünü vermişlerdir bazı alimlerce farzdır diyenlerde vardır
vesselam


BAzı alimler de sünnettir demiştir.Ama nedense bunu yazmıyoruz.çünki biz insan oğlu nefsimize hoş gelenleri seçmekte üstümüze yoktur subhanallah.

sakalla ilgili olarak aha öncede konulara delilleri ile tartışıldı.

bu konuyu ikide bir açmanında bi mantığı yok.

olabilir kardeşim sen sakal bıraktığın için yada hoca efendi sakal bıraktığı için bu o şahsın nefsini savunması ve nefsinin ona yaptığının mutlak doğru olduğunu göstermesi için bulunmaz bir nimet.onlarda bunu nefse uyarak en güzel şekilde değerlendiriyor.

Bende sakalsız olduğum için benim nefsimde yaptığımın doğru olduğunu göstermesi için kendine bu meseleye sünnet diyenleri savunuyor.

ne yapalım herkes kendi nefsinin galibiyeti için çalışıyor.Amaç Allah için bi şey yapıyoruz bunu da cümle aleme kanıtlamak için nefsimizle ittifak yapıp bazı konuları farz ,bazı konuları vacip, bazı konularıa sünnet ilan ediyoruz.

Hiç kimse ama hiç kimse bu konuda rabbil aleminin ne düşündğünü ve ne hüküm vereceğini bilmiyor. Sadece kendi görüşümüzü düşündüğünü varsayıp onu çeşitli delillerle ispat etmeye çalışıyoruz.

Ama ne imanın şartlarında,ne cennetin şartlarında nede kuranda bu konu ile ilgili tek cümle yok.


Ha birde bu konuda ilginç yaklaşımlar var eğer sakal bırakmakla kadınlardan ayrılıyorsak şahsen ben sakalsız olmama rağmen hiç mi ama hiç kadına benzemiyorum. demekki bu konu ile ilgili tüm ayet ve diğer hadisleri terk edebilirim.

Konu sakaryalı2754 tarafından (24.11.09 Saat 02:01 PM ) değiştirilmiştir.
sakaryalı2754 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 24.11.09, 02:03 PM   #7
sakaryalı2754
Kardeş
 
sakaryalı2754 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Nov 2008
Yaş: 41
Mesajlar: 622
Tesekkür: 2
11 Mesajına 13 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 6
sakaryalı2754 is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Alıntı:
lĭνâü'l-ɦăɱɗ´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
kardeşim suizan suçlaması günahtır mehmet Talu hocamızın hakkına giriyorsun helallik alman gerekir kendisinden.Mehmet Talu hoca efendi gerçekleri gayet düzgün ifade etmişken suizan yakıştırması hiç doğru değil

Mehmet talu hoca efendide bizden helalllik almak zorunda.Oda koca bir ümmete sui zan yapıyor.
sakaryalı2754 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 24.11.09, 02:48 PM   #8
ÜSTAD
Genel Sorumlu
 
ÜSTAD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oct 2006
Nerden: Türkiye
Mesajlar: 3.815
Tesekkür: 941
646 Mesajına 1.078 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 11
ÜSTAD is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Sayın muhterem Mehmet talu hocamızın sakal hususundaki bazı görüşleri dinimizin görüşleriymiş gibi göstermiş ve bu sakıncalı bir durumdur.
__________________
Ben nur talabesiyim deyipte biri size hakaret ediyorsa,iftira ediyorsa,küfürlü konuşuyorsa,isterse yüz kere külliyatı bitirsin katiyyen bilinki nurla alakası yoktur. Malumdurki üstadın hayatı ortada en zalim en gaddar şahıslara karşı değil hakaret beddua dahi etmemişken bu insanlara ne oluyorki ben nur talabesiyim iddasında bulunuyor
ÜSTAD isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 24.11.09, 03:15 PM   #9
lĭνâü'l-ɦăɱɗ
Kardeş
 
lĭνâü'l-ɦăɱɗ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2009
Yaş: 26
Mesajlar: 145
Tesekkür: 0
6 Mesajına 6 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 5
lĭνâü'l-ɦăɱɗ is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Sakal herşeyden evel Peygamber efendimiz'in bir adeti değil midir.İnsanlar sırf O'na benzemek için bile seve seve sakal bırakacakları yerine neden muhalefet yapıyorlar anlamıyorum.Allah rasulü namazdayken Cebrail a.s. geliyor mestinde necaset olduğunu haber ediyor, oda yavaşça namazdayken mestini çıkarıp yanına bırakıyor ama sahabenin bunu gördüğünü bile bilmiyor.. Namaz bittiğinde Kainatın Sultanı Rasulü Ekrem Efendimiz arkasına birde dönüyor ki bütün sahabe mestini çıkarıp yanına bırakmış.. Namazda bile ne kadar dikkat ediyorlar ne yapsa yapıyorlar.. Niye çıkardı bilmiyorlar ama hem çıkarıyor hemde Os.a.v. ne tarafa koydu ise o tarafa koyuyorlar.. birde bize bakın kainat Efendisin'in adetine kendi nefsimize göre kılıflar uydurarak kurtulmaya çalışıyoruz Mehmet TALU hocamız konuya çok doğru açıklamalar yapmış isteyen alır istemeyen almaz bu sizin tercihinizdir.Ama tepkiler suçlamayla olmamalıdır.

Alıntı:
Ha birde bu konuda ilginç yaklaşımlar var eğer sakal bırakmakla kadınlardan ayrılıyorsak şahsen ben sakalsız olmama rağmen hiç mi ama hiç kadına benzemiyorum. demekki bu konu ile ilgili tüm ayet ve diğer hadisleri terk edebilirim.



peki kardeşim siz bildiğiniz yolda bildiğiniz çizgide devam edin
__________________

اَلْمَرْ ءُ مَعَ مَنْ اَ حَبَّ,(el mer’ü meâ men ehâbbe) Kişi sevdiği ile beraberdir.
lĭνâü'l-ɦăɱɗ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 24.11.09, 04:22 PM   #10
hakancayir
Erkek Üye
 
hakancayir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Aug 2007
Mesajlar: 5.869
Tesekkür: 0
982 Mesajına 1.492 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 13
hakancayir is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Mehmet Talu Hocaefendi zamanımızın kutbu (veya onlardan) denilebilecek bir Allah dostunun talebesidir. Muhammed Fethullah Gülen Hocaefendi o zat (r.aleyh) için, sakal ve tesettür konusunda sünneti ihya ettiği ile alakalı sözleri var.
Yalnız burada gözden kaçan mesele, konu hakkında ruhsat sayılabilecek fetvaların varlığı. Mehmet Talu Hocaefendi'nin fetvası ekser ulemaya göre doğru olsa da, aşağıdaki kaynaklardaki farklı görüşteki ulema da son dönem ulemacıkları gibi değil ciddi isimler.
Mü'min'e düşen hüsn-ü zandır.

Konu hakancayir tarafından (25.11.09 Saat 08:58 AM ) değiştirilmiştir.
hakancayir isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 24.11.09, 05:20 PM   #11
bedi
Kardeş
 
bedi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Mesajlar: 1.519
Tesekkür: 534
687 Mesajına 1.136 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 8
bedi is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

[quote=lĭνâü'l-ɦăɱɗ;361007]Sakal herşeyden evel Peygamber efendimiz'in bir adeti değil midir.İnsanlar sırf O'na benzemek için bile seve seve sakal bırakacakları yerine neden muhalefet yapıyorlar anlamıyorum.Allah rasulü namazdayken Cebrail a.s. geliyor mestinde necaset olduğunu haber ediyor, oda yavaşça namazdayken mestini çıkarıp yanına bırakıyor ama sahabenin bunu gördüğünü bile bilmiyor.. Namaz bittiğinde Kainatın Sultanı Rasulü Ekrem Efendimiz arkasına birde dönüyor ki bütün sahabe mestini çıkarıp yanına bırakmış.. Namazda bile ne kadar dikkat ediyorlar ne yapsa yapıyorlar.. Niye çıkardı bilmiyorlar ama hem çıkarıyor hemde Os.a.v. ne tarafa koydu ise o tarafa koyuyorlar.. birde bize bakın kainat Efendisin'in adetine kendi nefsimize göre kılıflar uydurarak kurtulmaya çalışıyoruz Mehmet TALU hocamız konuya çok doğru açıklamalar yapmış isteyen alır istemeyen almaz bu sizin tercihinizdir.Ama tepkiler suçlamayla olmamalıdır.




ilk önce şu soruyu sormak istiyorum müceddit neden vardır ve ne demektir bunu iyice bi idrak etmek lazım içtihatları nelerdir, hükümler neye ve hangi şartlara göre verilir bunları araştırmak gerekir.(o asır için) ikincisi ümmetimin ihtilafı rahmettir demiyormu fahri kainat efendimiz(sallallahualeyhivessellem), bu meseledede ruhsat var her seferınde neden bu kadar konuşulur bu mevzu hiç anlam veremiyorum. gerekli merci gerekli açıklamayı yapmıştr bi zahmet tenezzül edip okuyalım.sünneti birebir tatbik etmeyi emin olun ben bildiğim bir kaç bırakandan (herkes değil tabi)daha fazla istiyorum, gördüğüm kadarı ile. ama gelin görünki şartlar müsade etmiyor ne yapabiliriz. adama birşey anlatacaksın adam sakala düşman yetişmiş, şalvara düşman yetişmiş, muhataba birşeyler anlatabilmek için ilk once onu oldugu gibi benimsemeli bunlar irşad metodlarıdır vs. şimdi ben istemezmiyim sakal bırakmayı dağa çekilip cübbemi sarığımı takım kendimi ibadetü taate vermeyi dinimin en uygun gördüğü şekle bürünüp Allah ile irtibat kurabilmeyi...... elbette herkes ister. efendimiz aleyhisselatüvesselam yaptığı her şeyi Allah için yapmıştır ve bu yönde en buyuk rehberdir. sonuçta niyetlerimizde Allahın rızası varsa efendimiz aleyhisselatüvesselam da bundan hoşnut olacaktır. o lıhye ı şerifi bırakıpda bobburlene boburlene gezenleri, yada okuttuktan sonra kesenleri ve dunyaya tamah edenleri evet eleştilecekse bunlar eleştirilmeli, ruhsat olan bir mevzuda dinin asil emirlerinden vazgecmeyip bu yolda herseyını feda etmeyı göze alanlar değil... üstadımızın bir sözü var "seyh nakşibendiler, imam rabbaniler,gavsı azamlar, ebu hanefiler... bunların hepsi birer kutuptur ve ben kendimi onların nazarında bir hiç sayarım" der fakat onlar dahi bu zamanda yaşasalardı yine imanı kurtarma meseleleri ile meşgul olurlardı. çünkü dikkat edin takıldığımız meselelere eskiden helak olan kavimlerdeki işlenen günahların( buları saymıyorum şimd)i, bunların tamamı istanbulda sadece 1 saatte işleniyor.. helak olmuyorz neden??elbet cevabı var efendimiz ve ümmeti helaktan aridir, fakat gözden kaçan birşey var insanımız bunun farkında değil. bu bizi kendimize mi getirmeli yoksa helakete mi sürüklemeli, bunun bilincinde olmak lazım.. Allah aşkına; gemi batıyor, bizler direk boyama ile meşgul olmayalım...
__________________
Sultân-ı Resûl Şâh-ı mümeccedsin efendim
Bîçârelere devlet-i sermedsin efendim.
Dîvân-ı ilâhide ser-âmendsin efendim.
Menşûr-i “leamrük” le müeyyedsin efendim

Sen Ahmed-ü Mahmûd-ü Muhammedsin efendim,
Hak’dan bize Sultân-ı müeyyedsin efendim!...
Şeyh Galib

"derin yaralarını sardıkların senin eline vururken,
sen aldırmayıp yaralarını sarmaya devam ediyorsun."
IŞIK ADAM
bedi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 24.11.09, 05:29 PM   #12
hakancayir
Erkek Üye
 
hakancayir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Aug 2007
Mesajlar: 5.869
Tesekkür: 0
982 Mesajına 1.492 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 13
hakancayir is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Ve'l-hasıl-ı kelam:
Efendimizin yapmış olduğu her davranış mübarektir.
Şu değerlerin alt üst olduğu dönemde sakalı şerifleriyle hizmet eden kardeşlerimizden ricamız, erkeğin süsü olan sakalı herkesin bırakabilme zeminin tez zamanda hazırlanması için ve bizlerinde (öğretmen-polis veya Hz. Abbas gibi Mekke içinde) olan kardeşlerinin de sakalla şereflenmesi için dualarını sıklaştırmasıdır.
O zamana kadar herkes birbirne hüsn-ü zanla bakmalıdır.
hakancayir isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 24.11.09, 08:47 PM   #13
ÜSTAD
Genel Sorumlu
 
ÜSTAD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oct 2006
Nerden: Türkiye
Mesajlar: 3.815
Tesekkür: 941
646 Mesajına 1.078 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 11
ÜSTAD is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Sevgili kardeşim ,önce bazı konularda fikir birliğinde anlaşalım,buradaki hiçbir arkadaş sakal sünnet değildir diye bir fetva vermedi ve veremezde,verirse öncelikle kaynak belirtmesi gerekir ve bu mümkün olmadığına göre,zannederim bu konuda anlaştık ve gelelim sakalın hükmüne.Bu sakal hususunda araştırma yapan alimlerin - delilleri farklı değerlendirerek farklı sonuçlara ulaşmaları tabîîdir. Sakal sünnetinde Şafiî ile Hanefî arasında farklı görüş vardır. Şafiî ye göre sakal sünnettir. Kesimi ise sadece tenzihen mekruhtur.

Hanefi de ve diğer iki mezhepte ise hüküm farklıdır. Sakalı bıraktıktan sonra kesmek, tahrimen mekruhtur.

Sakal bırakmak sünnet, traş etmekse mekruhtur görüşünde olanlar Şafiî mezhebinden İmam Nevevi, Râzi, Gazzalî, Şeyh Zekeriyya el-Ensari, İbn-i Hacer, Remli, Hatib, Şirbini gibi zatlardır.

Ve sakal hususunda Fıkıh Alimi muhterem Prof.Dr.Faruk Beşer hocaefendi'yide bir dinliyelim ,bakalım o muhterem ne diyor:-

Sakalı tıraş etmek bazı alimlere göre mekruh, bazılarına göre tahrimen (harama yakın) mekruh, bazılarına göre ise haramdır. Bu durumda üzerinde ittifak edilen nokta, mazeret yokken sakalı kesmenin en azından mekruh olduğudur. Bilindiği gibi mekruh din dilinde, hoş görülmeyen, ya da olmasa daha iyi olur denen şeylerdir. Bazılarının zannettiği gibi sakal sadece bir örf değildir. Çünkü Hz. Peygamber’in (as) öyle fiilleri vardır ki, salt bir insan olarak, ya da o tarihte ve o bölgede yaşadığı için öyle yapmıştır. Bunların dinî bir yönleri olmayabilir. Mesela, o bir yerden bir yere gitmek için deveye binmiştir. Ama o zamanda araba ya da uçak bulunsa idi, kuvvetle muhtemeldir ki, onlara binmeyi tercih edecekti. O zamanki insanların giydiği izar ya da rida giymiştir. Başka bir elbise olmuş olsaydı onu da giyebilirdi. Nitekim o, çok farklı yerlerden gelen farklı elbiseleri de giymiştir. İşte onun böyle eylemleri/fiilleri, kendi zamanının örfüne, kültürüne ve alışkanlıklarına bağlı olan eylemleridir. Bunlar salt birer sünnet değillerdir. Ama bunlar en azından şu anlama gelirler ki, bunları yapmak caiz ve meşrudur. Bununla birlikte birisinin, Hz. Peygamber giydiği için entari giymesi, eğer yaşadığı memlekette bu elbise kınanmıyor ya da kadın elbisesini çağrıştırmıyorsa, ona Hz. Peygamber’i (sa) izleme sevabı kazandırabilir.
Onun fiillerinin/yapıp ettiklerinin sünnet özelliği kazanabilmesi, şu üç şartı birlikte taşımalarına bağlıdır: 1.Hz. Peygamber ne yaptı, 2.Niçin yaptı, 3.Nasıl yaptı? Mesela, onun kan aldırmış olmasını ele alalım: 1.O kan aldırdı. 2. Niçin kan aldırdı? Zaman zaman boynunda ve ayaklarında ağrılar hissettiği için. 3. Nasıl aldırdı? Bir uzman bularak ve ağrıyan yerlerinden, kendi zamanında bilinen neşterle. İmdi bu sonuca göre, zamanımızda bir kişinin durup dururken, “kan aldırmak sünnettir, hadi gel kan aldıralım” demiş ve bunu gerçekleştirmiş olması, bir sünnetin yaşanması demek değildir.
Sakala gelince, yukarıda da değindiğimiz gibi, onun sıradan bir örf ve kültür uygulaması olmadığını gösteren pek çok hadisi şerif vardır. Öyleyse onu dinen istenen bir eylem olarak görmek zorunluluğu bulunmaktadır. İşte ihtilaf, bu talebin derecesi konusundadır. Sakal sünnet midir, yoksa farz mıdır? Doğrusu sakal bırakmak en azından sünnettir ve farz diyenlerin bulunduğunu da hesaba katarsak, sıradan bir sünnet te değildir. Bunun delillerini biz başka bir yazımızda vermeye çalıştık. Buna bağlı olarak burada söyleyebileceğimiz şey şudur: Sakalın, hiçbir sebep yokken kesilmesi doğru değildir. Bu, en azından bir mekruhtur. Ama bununla birlikte şunu da bilmeliyiz ki, İslam’ın emir ve yasakları arasında bir hiyerarşi ve sıralama vardır. Çünkü İslam “iyilikleri kazandırmak, kötülükleri bertaraf etmek”, yani “def’i mazarrât, celb-i manafi” için gönderilmiştir. Daha önemli ile, önemli çatıştığında, önemli bırakılıp daha önemli olan yapılır. En iyi ile iyi çatıştığında, iyi bırakılıp en iyi yapılır; en kötü ile kötü çatıştığında en kötüden kurtulmak için kötü yapılır, iyi ile kötü çatıştığında da kötünün yapılmaması tercih edilir. Varsın iyi de yapılmamış olsun. Çünkü kötülüğü önlemek, iyiliği yapmaktan daha önemli ve önceliklidir. (Def-i mazarrat celb-i menâfi’den evladır)
Bu durumda sakal bırakmayı iyi bir iş olarak alır ve bırakılması halinde nelerin oluştuğuna, ya da yapıldığına bakarız. Eğer o bırakıldığı için daha önemli bir emir yerine getirilememiş olursa, o takdirde daha iyi olanın tercih edilmesi İslam’ın maslahat prensibine daha uygundur.
Burada bu kadarını söyleyip, diğer yazdıklarımıza havale ile yetinmek durumundayız.
__________________
Ben nur talabesiyim deyipte biri size hakaret ediyorsa,iftira ediyorsa,küfürlü konuşuyorsa,isterse yüz kere külliyatı bitirsin katiyyen bilinki nurla alakası yoktur. Malumdurki üstadın hayatı ortada en zalim en gaddar şahıslara karşı değil hakaret beddua dahi etmemişken bu insanlara ne oluyorki ben nur talabesiyim iddasında bulunuyor

Konu ÜSTAD tarafından (24.11.09 Saat 09:14 PM ) değiştirilmiştir.
ÜSTAD isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 25.11.09, 08:58 AM   #14
lĭνâü'l-ɦăɱɗ
Kardeş
 
lĭνâü'l-ɦăɱɗ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2009
Yaş: 26
Mesajlar: 145
Tesekkür: 0
6 Mesajına 6 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 5
lĭνâü'l-ɦăɱɗ is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

e kardeşi şimdi orta yolu bulmadık mı yahu

vesselam
__________________

اَلْمَرْ ءُ مَعَ مَنْ اَ حَبَّ,(el mer’ü meâ men ehâbbe) Kişi sevdiği ile beraberdir.
lĭνâü'l-ɦăɱɗ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 12.07.10, 02:00 AM   #15
hüseyin coşgun
Kardeş
 
hüseyin coşgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jul 2010
Mesajlar: 3.919
Tesekkür: 192
1.839 Mesajına 2.652 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 8
hüseyin coşgun is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

sakal bırakmanın vacibliğiyle ilgili ne bir hadis ne bir ayet nede bir söz vardır.varsa buyursunlar söylesinler. hadis,tefsir,fıkıh kitapları ve şerhlerinde kazımanın haramlığıyla ilgili ibareler vardır.ama neden haram olduğuyla ilgili en ufak bir bilgi yoktur.sünnet olduğuyla ilgiliyse pek çok bilgi ve ibare vardır.bunlardan biri abdullah ibni abbas ra.dan rivayet edildiğine göre on şeydirki bunlar ibrahim as.şeriatındafarzdı bizim şeriatımızda sünnettir.ruhul furkan tefsiri c.1,sh.586.ebu davut şerhi bezlul-mechud sahibi şeyh halil ahmet es-seharenfori rh.efendimiz s.a.v in on şey fıtrattandır hadisi şerşfinin açıklamasında bizlere kendilerine uymamızı emrettiği peygamberlerin sünnetlerindendir.fıtratı tağyir risalesi sh.71,72.yine sahihi buhari şerhi tecridi sarihde on sünneti kadim bahsinde c.12.sh.111.yine sahihi müslim tercemesi c.1,sh.264.yine büyük islam ilmihali sh469.kahraman yayıncılık 2003 bas.yani anlaşılan sünnettir.sünnet olan bir şeyinse terki haram değildir.büyük islam ilmihali sh.51.sh.136,137.fakat fıkıh kitaplarında haram olduğu yazılıdır bunun nedeniyse sünneti terk ederken kişinin niyetidir mesela kişi bunu inat için,hak görmediği için,gevşeklikten,kendini hakir görmekten,istememekten,özentiden,başka milletlere benzemek için vb.niyetlerle terk etmiş olabilir hüküm buna göre kendiliğinden ortaya çıkar halil günenç günümüz meselelerine fetvalar c.1,sh.148.149.
hüseyin coşgun isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 12.07.10, 03:43 AM   #16
pion
 
pion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jun 2006
Mesajlar: 161
Tesekkür: 121
40 Mesajına 73 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 0
pion has a little shameless behaviour in the past
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Mehmet Talu hocayi elestirmeyi bir tarafa birakip dogrulardan gocunmamak lazim.

Hanefi mezhebine gore Sakal tras etmek HARAMDIR. Aksini soyleyen hicbir klasik Hanefi alimi YOKTUR. Hodri meydan buyurun gosterin..

Safi mezhebine gore, ki Said Nursi de Safiidir, bir kavle gore sakal birakmak vacip degil Sunnettir, fakat biraktiktan sonra kesmek yine haramdir.

Bilinmez bir sebepten oturu Turkiyede sakalin hukmu hep Safii mezhebine gore ele alinmis... ve boylece sakali birakmak durumunda olanlar bile birakmak icin kendilerince "ciddi sebep" bulamiyor gozukuyor. Butun bunlar gunumuz alimlerinin uzerine bir vebaldir kanaatimce. Mehmet Talu ise, dogruyu haykiran nadide alimlerden biridir - Allah ondan razi olsun.

ves-Selam.

----------

Alıntı:
hüseyin coşgun´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
sakal bırakmanın vacibliğiyle ilgili ne bir hadis ne bir ayet nede bir söz vardır..
Cahilane bir hezeyan.
pion isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 13.07.10, 10:22 PM   #17
hüseyin coşgun
Kardeş
 
hüseyin coşgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jul 2010
Mesajlar: 3.919
Tesekkür: 192
1.839 Mesajına 2.652 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 8
hüseyin coşgun is on a distinguished road
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

müsle bir uzvu kesmek manasınadır.kulak,burun kesmek gibi,oysa sakalda durum böyle değildir.uzuvlara yapılan zararlarda kısas uygulanır.fakat sakalda böyle bir uygulama yoktur.çünkü sakal asli bir uzuv değildir.hükmi bir uzuvdur şöyleki,mest ayak değildir ama giyildiğinde ayağın yerini tutar,kur an ın cildi kuran değildir ama onun hükmünü alır.kimsenin değinmediği bediüzzaman hz.söylediği ise budur.mesela abdest alırken sakalı uzun olan kardeşlerimiz sakalını mesh eder çünkü sakal uzadıktan sonra yüzün hükmünü alır.işte bu zamandan sonra sakalın kesilmesi hükmen yüzün kesilmesidir yüzün kesilmesi ise haramdır.kadına benzeme kabul edilirse Adem a.s da sakalsızdır ayrıca cennet ehlide sakalsız olacaktır.m.asım köksal peygamberler tarihi c.1,sh.61.tirmizi,sünen c.4,sh.679.ruhul furkan tefsiri c.1,sh.257
hüseyin coşgun isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
hüseyin coşgun Kullanicisina Bu Mesaji Için Tesekkür Edenler:
bedi (14.07.10)
Okunmamış 14.07.10, 03:51 AM   #18
pion
 
pion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jun 2006
Mesajlar: 161
Tesekkür: 121
40 Mesajına 73 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 0
pion has a little shameless behaviour in the past
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Alıntı:
hüseyin coşgun´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
müsle bir uzvu kesmek manasınadır.kulak,burun kesmek gibi,oysa sakalda durum böyle değildir.uzuvlara yapılan zararlarda kısas uygulanır.fakat sakalda böyle bir uygulama yoktur.çünkü sakal asli bir uzuv değildir.hükmi bir uzuvdur şöyleki,mest ayak değildir ama giyildiğinde ayağın yerini tutar,kur an ın cildi kuran değildir ama onun hükmünü alır.kimsenin değinmediği bediüzzaman hz.söylediği ise budur.mesela abdest alırken sakalı uzun olan kardeşlerimiz sakalını mesh eder çünkü sakal uzadıktan sonra yüzün hükmünü alır.işte bu zamandan sonra sakalın kesilmesi hükmen yüzün kesilmesidir yüzün kesilmesi ise haramdır.kadına benzeme kabul edilirse Adem a.s da sakalsızdır ayrıca cennet ehlide sakalsız olacaktır.m.asım köksal peygamberler tarihi c.1,sh.61.tirmizi,sünen c.4,sh.679.ruhul furkan tefsiri c.1,sh.257
Bu sacmaliga cevap icin nereden baslayacagimi bile bilmiyorum.

Bakin, sakalin dindeki yerini kabul etmek ayridir, durumunuzu aklamak icin bir meseleye istediginiz tevili yapmak ise ayridir.

Dort mezhebe gore sakal birakmak Vaciptir. Dort mezhebi gecin, Hanefi mezhebinden iseniz, buyurun hodri meydan, klasik hanefi aliminden bir tanesini gosteriniz ki sakali tras etmenin haram olmadigini, sizin belirttiginiz sekilde belirtmis olsun. Zahirur-Rivayeden alin, el-Mebsuta kadar, oradan taa Surunbulalilnin Nurun Izahina kadar, Ibn Abidine, veya Hidayeye veya onun serhine bakiniz... askini soyleyen bir tane Hanefi alimi gostermek mumkun degildir.

Deseniz ki, Safi mezhebinden bazi alimlerin farkli gorusleri var, onu birsey demem, fakat mezhebinizi birakip hevanizi tatmin icin sagdan soldan ne oldugu belirsiz aciklamalar getirmenin anlami yoktur.

Siyeri okumussaniz, Efendimiz (s.a.v) Fars'tan gelen iki elcinin yuzu trasli oldugu icin, yuzlerine bakmadigini pekala bilirdiniz.
pion isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 14.07.10, 11:23 AM   #19
mehmettahir
Kardeş
 
mehmettahir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Nov 2005
Nerden: ist
Yaş: 51
Mesajlar: 2.118
Tesekkür: 238
169 Mesajına 247 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 11
mehmettahir is on a distinguished road
mehmettahir - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Alıntı:
Siyeri okumussaniz, Efendimiz (s.a.v) Fars'tan gelen iki elcinin yuzu trasli oldugu icin, yuzlerine bakmadigini pekala bilirdiniz.
Bu konu daha önceleri enine boyuna paylaşıldığı için bir şey yazmayacağım . Sadece çok iddialı açıklamalar yapılırken , bir sonraki cevabi yazıların bu iddiaları çürütmemesi gerekir diyeceğim . Çünkü İslâm'da yazılacaklar yazılmış , uygulamalar yapılmış ve acaba denilecek şekilde muallakta kalacak bir konu bırakılmamıştır . İslâm dini üstün ahlaksa ki kesinlikle öyledir . Efendimiz aleyhisselâm < Ben üstün ahlâkı tamamlamak üzere gönderildim > buyurmuştur ve bu üstün ahlâk efendimizle birlikte kemale ermiştir .

Üstün ahlâkın tamamlayıcısı olan efendimiz için yukarda verilen örnekle , sırf yüzleri tıraşlı diye < YÜZLERİNE BAKMADI > demek çok iddialı bir sözdür . Rahmet peygamberinin böyle yaklaşımda bulunacağı ve hatta Allah u Teâlâ'ya ortak koşanların dahi defalarca ayaklarına gittiği bilindiği halde , yüzleri tıraşlılara tabiri caizse yüz vermediği tebliğe uygun mudur ? Aydınlanmamız açısından bunun açıklanması gerekir .
__________________
VEREN DE O. ALAN DA O.
NEDİR SENDEN GİDECEK ?
TELAŞINI GÖREN DE
CAN SENİN ZANNEDECEK !

Necip Fazıl KISAKÜREK ( R A

Konu mehmettahir tarafından (14.07.10 Saat 03:01 PM ) değiştirilmiştir.
mehmettahir isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
mehmettahir Adli üyeye bu mesaji için Tesekkür Eden 2 Kisi:
bedi (14.07.10)
Okunmamış 14.07.10, 08:06 PM   #20
pion
 
pion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jun 2006
Mesajlar: 161
Tesekkür: 121
40 Mesajına 73 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 0
pion has a little shameless behaviour in the past
Standart Cevap: Sakalı kesmenin hükmü nedir?

Alıntı:
mehmettahir´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Bu konu daha önceleri enine boyuna paylaşıldığı için bir şey yazmayacağım . Sadece çok iddialı açıklamalar yapılırken , bir sonraki cevabi yazıların bu iddiaları çürütmemesi gerekir diyeceğim . Çünkü İslâm'da yazılacaklar yazılmış , uygulamalar yapılmış ve acaba denilecek şekilde muallakta kalacak bir konu bırakılmamıştır . İslâm dini üstün ahlaksa ki kesinlikle öyledir . Efendimiz aleyhisselâm < Ben üstün ahlâkı tamamlamak üzere gönderildim > buyurmuştur ve bu üstün ahlâk efendimizle birlikte kemale ermiştir .

Üstün ahlâkın tamamlayıcısı olan efendimiz için yukarda verilen örnekle , sırf yüzleri tıraşlı diye < YÜZLERİNE BAKMADI > demek çok iddialı bir sözdür . Rahmet peygamberinin böyle yaklaşımda bulunacağı ve hatta Allah u Teâlâ'ya ortak koşanların dahi defalarca ayaklarına gittiği bilindiği halde , yüzleri tıraşlılara tabiri caizse yüz vermediği tebliğe uygun mudur ? Aydınlanmamız açısından bunun açıklanması gerekir .

Selamun Aleykum,

Bu forumun sevmedigim ve begenmedigim yanlarindan biri, bazi arkadaslarin - istisnalar mahfuz- varsayimla konusmalaridir. Size siyerden bir kesit aktardim, hadisenin dogrulugunu arastiracaginiza, "akliniza yatmadigi" icin red yoluna girmissiniz. Ya gercekten Peygamber Efendimiz (s.a.v) oyle davranmis ise, sizin bu reddiyenizi nasil izah edecegiz?

Alıntı:
Allah u Teâlâ'ya ortak koşanların dahi defalarca ayaklarına gittiği bilindiği halde , yüzleri tıraşlılara tabiri caizse yüz vermediği tebliğe uygun mudur ?
Bu bapta benzeri cok uydurma hadiseler var. Siyeri calisanlar bilir, Peygamber Efendimiz (s.a.v) kimsenin "ayagina" gitmemistir. Yaptigi Da'vasinda hep izzeti ile yapmis, zillete sebep olacak hadiselerden uzak durmaya calismislardir. "Ebu Cahil'in kapisana defalarca gitmis" sozu baska bir yakistirmadir ki, o Mualla zat bunlardan uzaktir. Icabinda yemek ziyafeti tertip etmisler (s.a.v) ve Mekkenin esrafini davet ederek alenen herkese Davasini anlatmislar. Sahabeler de boyle yapmis. Taifte bile oyle yapilmis, fakat iskencelere maruz kalmislar o baska.

Su konuda haklisiniz, din tamamlanmistir. Fakat, tamamlanan bu dinin pek cok meselesine millet olarak yabancilastirilmisiz. Dort mezhebin gorusunu soyluyoru, Mehmed Talu hocaefendi de soyluyor, siz kalkip nelerden bahsediyorsunuz.

Konu pion tarafından (14.07.10 Saat 08:08 PM ) değiştirilmiştir.
pion isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
hükmü, kesmenin, nedir, sakalı


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Bıyık bırakmanın dînî hükmü nedir? BelinAY Soru ve Cevap 9 15.11.13 11:08 PM
Sela vermenin ve Mevlüt Okutmanın Hükmü Nedir? BelinAY Soru ve Cevap 1 14.02.09 01:06 AM
Müstehcen görüntülere bakmanın hükmü nedir? SaNCar_Lee Gençlik ve Sorunları 14 14.11.07 01:45 PM
Tecavüzün hükmü nedir?? abdallah Soru ve Cevap 8 01.03.07 09:43 PM


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283